Tomek

Twinword Ideas to moim zdaniem jedno z najciekawszych darmowych narzędzi do badania słów kluczowych.

Natknąłem się ostatnio na ciekawe narzędzie do badania słów kluczowych. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które nie dysponują budżetem na zakup drogich narzędzi typu Semstorm. Dużym plusem jest to, że program wskazuje szacowaną liczbę miesięcznych wyszukań, co może być szczególnie pomocne w obmyślaniu strategii zwiększania ruchu dla swojej strony. Można skupić się np. na frazach o mniejszej konkurencyjności, np. 20-200 wyszukań, jeśli jesteś zainteresowany budowaniem ruchu z fraz z średniego i długiego ogona.

Założenie konta

Pierwszy krok to założenie darmowego konta na stronie.  Można to zrobić klikając w link. Będziemy musieli się zdecydować, jaki pakiet nas interesuje. Mamy do wyboru: Free, Pro lub Agency. Wybieramy darmowy pakiet, który pozwoli nam na wykorzystanie 10 wyszukań dziennie i dostęp do 250 sugestii oraz importu kilkunastu zapytań.

Research fraz

Po założeniu konta można przejść do pierwszych testów narzędzia. Wybieramy interesujący nas język. Warto zwrócić uwagę, że baza języków tego narzędzia jest imponująca. Oprócz angielskiego możemy przeglądać propozycje fraz dla krajów takich jak: Zambia, Wietnam, czy Wenezuela. Jak na darmowe rozwiązanie wygląda to bardzo dobrze. Wybieramy interesujący nas język, w tym przypadku polski:

Język wybrany. Teraz można przystąpić do przeglądania propozycji. Wpisujemy interesujące nas słowo, np: „zarządzanie”. Klikamy opcję analizy:

Świetnie! Otrzymaliśmy 250 propozycji słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Najtrudniejsza fraza ma 135000 wyszukań miesięcznie, natomiast najłatwiejsza 10. Jest to spora różnica i tu pojawia się pierwszy problem. Ze względu na dużą konkurencyjność nie wszystkie frazy będą dla nas przydatne, jeśli nasza strona nie jest wystarczająco popularna. Warto więc zastosować filtry, które są widoczne po prawej stronie. Załóżmy, że interesują nas wyłącznie frazy, które mają 500 lub mniej wyszukań miesięcznie. W polu: „Search Volume” wpisujemy interesującą nas liczbę:

Lista zawęziła się do fraz o mniejszej konkurencyjności.

Import do arkusza

Z importem jest nieco gorzej, ponieważ lista csv ogranicza się tylko do kilkunastu pobranych słów. Pomoże nam tu jednak wtyczka scraper, dzięki której zescrapujemy interesujące nas frazy oraz skopiujemy je do arkusza kalkulacyjnego. Klikamy prawym przyciskiem myszy na słowo kluczowe i wybieramy opcję Scrape Similar.

Kopiujemy słowa kluczowe i wklejamy je arkusza. Następnie powtarzamy czynność dla liczby wyszukań, z tym że tutaj trzeba będzie prawdopodobnie wspomóc się zmodyfikowaną ścieżką xpath: Prawy -> Zbadaj -> Copy -> Copy XPatch.

Skopiowane pola wklejamy do arkusza:

Utworzyliśmy w ten sposób listę interesujących nas fraz. Teraz w zależności od mocy przerobowych można zaplanować cykl wpisów, którego celem będzie wygenerowanie większego ruchu dla strony:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *